جمعه, 27 مهر 1403

مرکز ملی تحقیقات شوری

  • ساعت : ۱۸:۳۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ 
  • تعداد بازدید : 210
کریم احمدی صومعه:
با توجه به تغییر اقلیم و كاهش كیفیت منابع آب؛ آینده ی كشاورزی كشور به پژوهش های شوری و دیم وابسته است
احمدی صومعه معاون توسعه مدیریت و منابع، فرهنگی مدیرکل دفتر خدمات فنی و پشتیبانی، خشنود مدیر کل دفتر منابع انسانی و نوسازی اداری و یوسفیان مدیر کل امور مالی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با هدف بررسی توانمندی و ظرفیت ها و رسیدگی به مسائل و مشکلات مرکز ملی تحقیقات شوری به یزد سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات شوری؛ احمدی صومعه با بیان این که کشاورزان سنتی به دلیل وجود تورم و افزایش قیمت محصولات کشاورزی متوجه کاهش بهره وری در شرایط شور نمی شوند، شوری را عامل کاهش عملکرد تدریجی و تولید محصولات کشاورزی دانست و از آن به عنوان چالش بزرگ پیش روی بخش کشاورزی کشور یاد کرد. وی در ادامه ضمن تاکید بر حمایت تمام قد از پروژه ها و پژوهش های مرتبط  با شوری در بخش کشاورزی از قول مساعد به منظور پیگیری تصویب طرح کلان شورورزی در سازمان خبر داد و نگاه سازمان به مرکز ملی تحقیقات شوری را نگاهی ویژه دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان گفت: منابع و ظرفیت های مالی موجود در تمامی زیر مجموعه های سازمان متعلق به همه ی سازمان می باشد و با مدیریت مناسب و پرهیز از یکجانبه گرایی چالش تامین هزینه ی تمامی زیرمجموعه های بزرگ و کوچک سازمان حل و بر طرف خواهد شد.

احمدی صومعه با گلایه از عدم دیده شدن دستاوردهای مرکز ملی تحقیقات شوری در سازمان و کشور، عملکرد مرکز را در زمینه معرفی دستاوردها و نشان دادن نتایج اثربخش در سطح کلان کم رنگ توصیف کرد و خواستار توجه و اهتمام بیشتر در این زمینه شد.

وی در ادامه ضمن برشمردن برخی مشکلات و محدودیت های موجود در زمینه مسائل و منابع تملکی، موضوعات مربوط به تامین آب را اولویت نخست تخصیص این منابع دانست و تخصیص منابع به سایر موارد پرهزینه را بر اساس مسائل اولویت دار اعلام کرد. همچنین مسائل مربوط به مستند سازی و پیگیری تعیین تکلیف تمامی ایستگاه ها و منابع مشکل دار و دارای چالش از دیگر مواردی بود که احمدی صومعه در این بازدید مطرح کرد.

پایان بخش سخنان معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان مباحث مربوط به چابک سازی سازمان بود. وی در این باره گفت: چابک سازی لزوما به معنای کوچک کردن بخش هایی از سازمان نمی باشد و منظور از این امر دیده شدن اولویت ها در اصلاح ساختارهای مشکل دار و ناکارآمد سازمان می باشد و ممکن است در برخی قسمت ها ساختار گسترده تر نیز شود. احمدی صومعه در پایان توجه و اهتمام استان یزد و پیگیری به منظور در اختیار گرفتن ظرفیت ها و منابع موجود استان برای ارتقای مرکز ملی تحقیقات شوری یکی از راه های تامین منابع این مرکز دانست و خواستار توجه ویژه به این مورد شد.

گفتنی است در پایان این بازدید، خشنود مدیر کل دفتر منابع انسانی و نوسازی اداری و یوسفیان مدیر کل امور مالی در نشستی صمیمی با برخی از کارمندان و اعضای هیات علمی مرکز ضمن شنیدن نقطه نظرات و مشکلات آنان قول پیگیری و مساعدت های لازم در این زمینه دادند. همچنین فرهنگی مدیرکل دفتر خدمات فنی و پشتیبانی از مهمانسرای مرکز و سایر بخش های نیازمند توجه در مرکز بازدید به عمل آوردند.

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای سازمان تات کلیک نمایید

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای مرکز ملی تحقیقات شوری کلیک نمایید

dsc_0011.jpg

dsc_0024.jpg

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها